DVG-logo-fotowedstrijd

‘DVG? Wat is dat?’ vroeg iemand mij laatst toen ik vertelde dat ik bij DVG werk. Wanneer je niet in de taxibranche werkt is deze vraag niet onlogisch. Ook ik weet niet van het bestaan van alle bedrijven en organisaties in Nederland. Die kans is redelijk groot wanneer ze, zoals DVG, ‘achter de schermen’ werken.

Maar DVG kom je toch zeer regelmatig tegen. Zeker wanneer je als reiziger gebruik maakt van de taxi in het kader van personenvervoer op contractbasis. Denk aan leerlingenvervoer, Wmo-vervoer vanuit de gemeente, wanneer je vanuit je organisatie of instelling naar je werk wordt gebracht (en terug), enzovoort. Alle vervoer van mensen waarvoor een (Europese) aanbesteding wordt gevraagd heeft vaak een relatie met DVG.

DVG is namelijk de franchiseorganisatie waarbij verspreid over heel het land taxi- en touringcarbedrijven zijn aangesloten. Dat het een landelijk netwerk is, is goed te zien op de kaart op websitepagina Zoek franchisenemer - DVG Personenvervoer.

Regiomanagers bij DVG ondersteunen de individuele taxiondernemingen bij aanbestedingen. Prijs en kwaliteit, daar draait het om. De ene keer zal de gemeente, organisatie of instelling de nadruk leggen op de prijs, de andere keer op de kwaliteit. Vaak liggen prijs en kwaliteit in elkaars verlengde en gaat iedereen voor de beste kwaliteit in relatie tot de beste prijs.

Dat er bij inschrijvingen op aanbestedingen heel wat overleg, tekst en berekeningen aan te pas komen, mag duidelijk zijn. Alles moet kloppen. We kunnen gouden koetsen beloven, maar dat betekent ook een gouden prijs. Niet haalbaar dus. We kunnen een ‘bijna voor niets’-prijs aanbieden, maar dat betekent ook niet up-to-date opgeleide chauffeurs die voor weinig geld voor vervoer moeten zorgen, of slecht, niet duurzaam, wagenpark, enzovoort.


Kortom, alles moet voor iedereen zo in balans zijn dat jij als reiziger er niets van merkt. Of eigenlijk toch wel. Namelijk dat je je goed, veilig en comfortabel voelt bij de taxirit. Daar staan wij voor als DVG: maatwerk en kwaliteit in personenvervoer door de inzet van lokale vervoerders.

Dit jaar bestaat DVG 30 jaar. Onlangs werd oprichter en algemeen directeur mr. W.J. Brouwer geïnterviewd: DVG 30 jaar Samen veilig op weg! Klik hier voor het artikel!

DVG -logo-fotowedstrijd
Ik weet wat DVG is! 

Doet u / doe jij mee?
In heel Nederland is op gebouwen en auto’s het DVG-logo te vinden.
Ziet u of zie jij het ergens?
Maak een foto en mail deze met vermelding waar de foto is gemaakt naar communicatie@dvg.nl.
Onder de eerste 30 inzendingen verloten wij een leuke prijs!
* Tot 1 oktober kan een foto worden ingestuurd.
* Per e-mailadres 1 foto.
* Na 1 oktober wordt contact opgenomen met de winnaar/winnares. 
* Medewerkers werkzaam bij DVG of bij DVG aangesloten bedrijven zijn uitgesloten van deelname.



DVG-logo-fotowedstrijd