Over DVG
DVG is in 1992 opgericht als De Vier Gewesten BV, een landelijke franchiseorganisatie van taxi- en touringcarondernemingen. In ons ruim 25 jaar bestaan zijn we uitgegroeid tot een landelijk opererend netwerk van lokale vervoerders. Door onze krachten te bundelen leveren wij u kwaliteit en expertise op het gebied van personenvervoer.
DVG beschikt over een eigen regiecentrale (DVG Regie BV). Vanuit deze centrale verzorgen onze medewerkers dagelijks de gehele coördinatie van de diverse vervoersprojecten. Namens opdrachtgevers in heel Nederland coördineren wij circa 1,5 miljoen ritten per jaar.
Onze opleidingstak, DVG Kwaliteit & Opleidingen BV, biedt onze aangesloten vervoerders continue begeleiding bij ISO-certificeringen en het behalen van het TX-Keur. Kwalificaties die als leidraad dienen voor de onderneming en haar personeelsleden en die de klant garantie biedt op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening. Daarnaast biedt DVG Kwaliteit & Opleidingen een breed assortiment aan gespecialiseerde opleidingen voor het personenvervoer en adviseert zij onze vervoerders aangaande het opleidingspakket. Dit komt tot uitdrukking in klantvriendelijk personeel, efficiënte bedrijfsvoering en een continu streven naar kwaliteitsverbetering.
Onze missie
Door de krachten te bundelen, bieden de zelfstandige vervoerders die bij DVG zijn aangesloten, de door de markt gewenste grootschaligheid. Dit is bevorderlijk voor de efficiëntie en het maakt de exploitatie van regionale vervoersystemen mogelijk. Daarnaast behouden zij de kracht van hun lokale bekendheid en betrokkenheid. Hierdoor leveren aangesloten vervoerders maatwerk en kwaliteit aan de klant.
Onze visie
DVG (Personenvervoer) streeft naar een optimaal landelijk opererend netwerk van personenvervoer dat inspeelt op de wensen van vervoerders, opdrachtgevers én reizigers. Door gebruik te maken van het imago en de expertise van DVG, leveren onze zelfstandige vervoerders vervoer met een continue kwaliteit en service in combinatie met een scherpe prijsstelling. Daarbij besteden we ook veel aandacht aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en duurzaamheid. Zo is het hoofdkantoor van DVG voorzien van 76 zonnepanelen. Check hier het rendement.
Onze klanten vertellen
Prima
Word ook DVG franchisenemer!
Franchisenemer zijn van DVG kent vele voordelen. Wilt u zich bij DVG aansluiten dan dient u aan een aantal kwaliteitseisen te voldoen. Daarnaast moet er ruimte zijn binnen het landelijke netwerk van DVG.
Bekijk hier het landelijke netwerk van de bij DVG aangesloten taxi- en touringcarondernemingen.
Wilt u franchisenemer worden en/of wenst u meer informatie of een vrijblijvend gesprek?
Neem dan contact op met de heer Bjorn van de Weem, algemeen directeur, via:
- 088 12 64 000
- b.vandeweem@dvg.nl
Onze kwaliteit
DVG streeft naar optimale kwaliteitsbeheersing voor haarzelf en voor de aangesloten vervoerders. Elke vorm van informatie, elke meting, elk signaal gebruiken wij als basis voor ons ISO 9001:2015-kwaliteitssysteem en ISO 14001-milieusysteem. Sinds 1 december 2019 beschikken wij als een van de eerste organisaties tevens over de ISO 27001 certificering.
Daarnaast heeft DVG Holding BV Trede 3 van het PSO-keurmerk voor socialer ondernemen behaald. De PSO is het wetenschappelijk onderbouwde meetinstrument én keurmerk van TNO dat de mate van sociaal ondernemen objectief meet en zichtbaar maakt. Uit de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt dat DVG Holding BV op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Vervoersprojecten
Voor diverse gemeenten en provincies in Nederland verzorgt DVG het Collectief Vraagafhankelijk Vervoer en/of Routegebonden vervoer. Daarnaast verricht DVG ook vervoer voor opdrachtgevers in het Zittend Ziekenvervoer, Directievervoer en Luchthavenvervoer. Voorbeelden hiervan zijn:
Werken bij DVG
Werken bij DVG betekent werken bij een grote landelijke speler in het collectief personenvervoer. Dagelijks coördineren wij namens opdrachtgevers in heel Nederland circa 1.5 miljoen ritten per jaar. Daar komt heel wat bij kijken.
Zo begeleiden onze regiomanagers de franchisenemers bij het uitbrengen van de offertes en, bij gunning van het vervoersproject, met de implementatie van het vervoer. Onze franchisenemers kunnen voor al hun vragen terecht bij de medewerkers van DVG, ieder met hun eigen knowhow. Bijvoorbeeld op het gebied van juridische zaken, certificeringen & opleidingen of ICT.
Vanuit onze eigen vervoerscentrale verzorgen onze medewerkers dagelijks de gehele coördinatie van diverse vervoersprojecten. Reizigers die gebruik maken van DVG-vervoersprojecten komen hier terecht voor het boeken van ritten en verkrijgen van informatie. Op de vervoerscentrale wordt gewerkt in wisselende diensten waardoor dit werk bij uitstek geschikt is voor studenten die een centje bij willen verdienen.
Wil je ook graag werken binnen een organisatie met een open sfeer en veel leuke collega’s? Solliciteer dan op één van onze vacatures of stuur een open sollicitatie met motivatie en cv naar onze afdeling personeelszaken.
DVG Kwaliteit & Opleidingen
Sinds jaren besteedt DVG Kwaliteit & Opleidingen de grootste zorg en aandacht aan kwaliteitsverhoging binnen de franchiseorganisatie van DVG.
Door samen te werken met professionals en bedrijven uit de taxibranche, zijn we uitgegroeid tot één van de betere adviesbureaus wat betreft certificeringen en opleidingsinstituten voor taxibedrijven in Nederland.
Onze betrokkenheid bij en medewerking aan TX-Keur en opleidingsinitiatieven in de taxibranche maakt ons een vooruitstrevende organisatie als het gaat om TX-Keur certificering of (aanvullende) chauffeursopleidingen. Dit laatste onder meer via de DVG bedrijfsschool (e-learning).
DVG Kwaliteit & Opleidingen begeleidt haar franchisenemers bij het behalen van TX-Keur, ISO-certificering (9001 en 14001), PSO en RI&E. Deze diensten worden gedeeltelijk gratis verzorgd.
Wij bieden ook opleidingen voor niet DVG-franchisenemers. Kijk voor meer informatie op: de website van Progress4Taxi. Verder bieden wij trainingen, medische keuringen en advies om het vrijwilligersvervoer veiliger te maken. Meer informatie vindt u op de website van Veilig Vrijwilligersvervoer. Informatie over opleidingen t.b.v. Code95 (richtlijn vakbekwaamheid) vindt u hier.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met DVG Kwaliteit & Opleidingen, via tel. 088 – 12 64 030 of opleidingen@dvg.nl.